viernes, 18 de diciembre de 2009


5.TANCAMENT DE L’ASSIGNATURA I AVALUACIÓ:

La idea de fer un bloc m’ha agradat molt. Primer perquè mai n’havia fet cap i m’ha suposat la oportunitat de penjar un treball a la web. M’ha agradat experimentar que no és tant difícil com em pensava. Crec que les activitats proposades en el Blog m’ha ajudat a consolidar l’aprenentatge dels objectius de l’assignatura, ja que et fan fer una autoavaluació de les pacs que hem anat fent, i això significa un repàs que ajuda a consolidar l'aprenentatge.
A través de la reelectura dels continguts d’aqueset bloc, queda reflectit l’evolució de l’aprenentatge; com de més a menys he anat entenent el que pretén aquesta assignatura:
a) saber distingir les qüestions cabdals, la diversitat de perspectives i àmbits que incideixen en el tractament de la diversitat cultural.
b) Comprendre la complexitat del concepte d’educació intercultural i la seva evolució.
c) Conèixer els fonaments antropològics i socials que permeten d’interpretar la qüestió intercultural.
d) Comprendre i saber analitzar la interculturalitat com a qüestió política.
e) Disposar d’una perspectiva àmplia per a l’aproximació al fenomen de la interculturalitat en l’àmbit de l’educació.
f) Saber distingir les peculiaritats que planteja el contacte entre cultures en àmbits educatius específics.
Per a comprovar-ho només cal veure les dues primeres intervencions que contrasten amb l’apartat on trobem penjada l’informe corresponent a la PAC3. Tot i que a través del Blog potser no queden reflectits exactament l’assoliment de tots els objectius, si que quan he anat redactant-los sóc conscient de que tinc clar a que és refereixen, per tant considero que he desenvolupat les capacitats requerides per a consolidar aquests aprenentatges.
Malgrat les oportunitats que he esmentat que ofereix la creació de aquest Blog, he tingut les meves limitacions per una qüestió de temps. Voldria haver pogut fer-ne més ús i la veritat és que n’he fet poc, a banda del que estrictament s’em ha requerit. Si hagués disposat de més temps hauria volgut que resultés una eina més ineractiva amb els altres alumnes de la classe i hauria penjat més enllaços per fer-la més rica i més interessant, però no ha estat així.
Al fil de lo exposat, si no fos per la manca de temps, estaria molt interessada en seguir ampliant el Blog, i fer-ne us per a possibles futures intervencions a nivell professional (ja m’agradaria!!)

La meva valoració del blog és molt positiva, trobo que es un bon recurs metodològic per a consolidar els objectius de l’assignatura. Però no m'ha aportat totes les meves expectatives inicias, com en quan a nova eina de comunicació amb la resta de companyes/s de l’aula. Com a proposta a cara a cursos vinents potser faria que hi hagués alguna activitat obligatòria en relació a la tasca que està fent algun dels companys de la nostra aula en el seu Blog, així seria la manera que es pogués convertir en una eina de comunicació entre els de l’aula.

La valoració que faig d’aquesta assignatura és molt positiva. Hem va agradar molt l’inici a través de un debat. La PAC no hem va agradar tant perquè el text a consultar no l’havíem treballat en conjunt i llavors era més informació afegida que no s’havia pogut contrastar i per tant construir amb els altres de la aula.Per tant, hauria preferit que hagués estat inclosa en el debat ja que em va costar força trobar el vincle d’unió entre el text i el que havíem estat parlant al debat. En aquest punt de l’assignatura em trobava en la primera fase de immersió i encara no acabava d’entendre ben bé les possibilitats que ens aportarien tot el que estàvem fent.
La segona activitat la vaig trobar molt interessant, i inclòs divertida. Fer de psicopedagos/gues: tenir la oportunitat de dissenyar una activitat centrada en fomentar el nou paradigma de interculturalitat. Vaig esforçar-m’hi molt, i en principi vaig quedar molt satisfeta de la WQ feta, però un cop vaig veure que tenia una B, vaig adonar-me que potser no era tant ben feta com m’havia pensat. Per altra banda, també he trobat molt bona idea el fet de fer un informe sobre la pròpia WQ perquè et portava a plantejar i replantejar el que s’havia fet i per tant donar sentit d’una forma autònoma al que s’estava o havia fet amb la WQ.
La pac3 em va donar la oportunitat de veure el perquè la meva WQ no estava tant bé com em pensava. La WQ que vaig escollir per analitzar em va obrir els ulls de que si que hi poden haver-hi formules per a treballar la interculturalitat amb més profunditat, malgrat la seva complexitat. I encara més important, ajudar a consolidar els aprenentatges, a través de una visió sobre la diversitat en tota la seva complexitat, es a dir, que no la hem de centrar només des de una perspectiva de ètnies o de diferències socials i/o econòmiques, sinó que una visió més amplia dels que significa "cultura". Tenir una visió més àmplia i flexible.Això no em fa repensar que el que vaig fer no sigui correcte, sinó que la meva proposta d’activitat podria anar abans de la que vaig escollir per analitzar. Aquesta suposa una activitat que la podem catalogar dins una concepció educativa intercultural com a nou paradigma de les relacions entre cultures. És una activitat on són els docents els qui la fan, es a dir, clau per a un bon desenvolupament de qualsevol activitat, per poder treballar a posteriori, no només amb els alumnes dins una aula de educació reglada, sinó en tot tipus d’àmbits: educació no reglada, aules per adults, i també en l’àmbit laboral. És una activitat que busca una formula per fer front als conflictes inherents al home pel fet de ser diferents els uns dels altres.
A nivell personal l’elaboració del blog m’ha ajudat a anar consolidant l’assignatura, perquè m’ha suposat com una autoavaluació del que he anat treballant i per tant a servit com a eina per a donar-me del que ja tenia assolit i de les meves mancances i per tant, per poder reincidir en allò que no m’havia quedat clar. Ha sigut una manera de anar ordenant les idees, i on ha quedat reflectit l’aprenentatge de més a menys coneixement sobre els objectius inicials.
Donat el meu context actual, no puc utilitzar el Bolg a nivell professional, però si que penso utilitzar-ho a nivell personal. La porposta per resoldre conflictes que vaig analitzar en la PAC3 el trobo molt útil per a tothom. Es una manera d’ajudar a prendre’s a viure en el món en que vivim en pau. Penso que en més d’una ocasió, poder consolidar un canvi d’hàbits en la manera de relacionar-nos amb els altres, en facilitarà molt més la vida, perquè ajuda es a pensar-nos a nosaltres mateixos i als altres de una altra manera, cap a una societat més igualitària i més solidària i per tant, aposta per un món on prevalgui la pau.

No hay comentarios:

Publicar un comentario